A strâns semințele de pepene roșu, dar uite ce a făcut cu ele! După ce vei vedea, nu le vei mai arunca niciodată!

Toată lumea ştie că pepenele roşu este un beneficiu imens pentru sănătate. Dar nu doar pulpa penenelui roşu este utilă organismului ci şi seminţele acestuia. Află de ce este bine să mănânci seminţele pepenelui aroşu.

Cei mai mulţi dintre noi aruncăm seminţele de pepene. În fapt acestea sunt pline de nutrienţi valoroşi şi pot fi mâncate atât crude, direct din pepene, dar şi uscate şi coapte şi adăugate în salate şi alte preparate. Iată care sunt principalele componente nutritive din seminţele de pepene verde, aşa cum scrie livestrong.com .

Seminţele de pepene verde sunt foarte bogate în proteine, în 150 de grame de seminţe uscate sunt 30,6 grame de proteine ceea ce reprezintă 61 la sută din valoarea zilnică recomandată. Proteinele din seminţele de pepene verde conţin aminoacizi esenţiali, printre care cei mai importanţi sunt: arginină, care are capacitatea de a regla tensiunea arterială şi de a ameliora suferinţele arterelor mici. Seminţele conţin şi triptofan, acid glutamic, şi lizină.

Seminţele de pepene sunt foarte bogate în vitamine din grupul B, fără de care nutrienţii din alimente nu pot fi transformate în energie. Cea mai răspândită vitamină din grupul B care se află în seminţele de pepene verde este niacina, în 100 de grame de seminţe fiind 3,8 miligrame, adică 19 la sută din valoarea zilnică. Niacina este esenţială pentru menţinerea sănătăţii sistemului nervos, sistemul digestiv şi pentru menţinerea elasticităţii pielii. Seminţele de pepene conţin şi tiamină, riboflavină, vitamina B6 şi acid pantotenic.